Afbeelding

360 graden evaluatie raad van bestuur

1 mrt 2016

Bestuurders maken meer en meer systematisch gebruik van de feedback van een aantal betrokkenen rondom hen, om hun functioneren te evalueren. Onze aanpak is gebaseerd op het principe dat de bestuurders opdrachtgever en eigenaar zijn van de 360 graden manier van evalueren, en dat er weliswaar een aantal generieke evaluatiecriteria is maar dat deze per organisatie specifiek worden gemaakt. Het belangrijkste principe is dat de werkwijze bijdraagt aan het goede, wederzijdse, gesprek tussen betrokkenen.


Waartoe evalueren middels een 360˚-methodiek?

Het hoofddoel van de evaluatie is de bestuurders te informeren over hoe de belangrijkste intern betrokkenen rondom hen denken over hun functioneren. Deze informatie kan voor hen aanleiding zijn de feedback, waar wenselijk en mogelijk, aan te nemen als adviezen om hun functioneren te verbeteren.
De informatie is vooral bedoeld om het ‘goede gesprek’ tussen het bestuur met de betrokkenen, de bestuurders onderling en met de raad van toezicht, te voeden en te bevorderen.


Het gehele artikel kunt u onderstaand als pdf-bestand downloaden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Hanneke Beijer (beijer@devoa.nl / 06 - 53489164) of

Guus de Vries (devries@devoa.nl / 06 - 5372718)


Documenten
Not 360 graden evaluatie raad van bestuur


Inschrijven nieuwsbrief