Afbeelding

Binnenste buiten, onderste boven

Concepten en kapstokken voor kwaliteitszorg

Prijs
10,-

bestel online

In kwaliteitszorg staan twee spanningsvelden centraal: dat tussen binnen en buiten de organisatie en het spanningsveld tussen boven en beneden.
Bij het eerste gaat het om er voor te zorgen dat de binnen-organisatie aansluit op de behoeften van de klant buiten. Bij het tweede gaat het om het goede samenspel tussen managers en uitvoerders.

 

Inhoudsopgave

  • Inleiding
  • Deel 1: Concepten
    • Hoofdstuk 1: Definities: van ZEN tot NEN-ISO
    • Hoofdstuk 2: Outputkwaliteit en proceskwaliteit
    • Hoofdstuk 3: Systematiek van kwaliteitsontwikkeling
  • Deel 2: Binnenste Buiten
    • Hoofdstuk 4: Kwaliteitszorg doet grenzen vervagen
    • Hoofdstuk 5: Binnenste buiten: eerste deel symposiumverslag
  • Deel 3: Onderste boven
    • Hoofdstuk 6: De verticale as
    • Hoofdstuk 7: Onderste boven: tweede deel symposiumverslag
    • Hoofdstuk 8: Hoe word je een Q organisatie?

Auteur(s)

drs. G.H. Damhuis; drs. P.F.M. Elshout; drs. C.M.M. Verschure

Onderwerp(en)

besturing

Beknopte specificaties

Uitgever
dev
Jaar van uitgave
1991
Omvang
69 blz